یزدفردا: حجت الاسلام حمیدی در شورای پیشگیری از وقوع دادگستری گفت امروز جرم اول کشور و استان کرمان سرقت است و بحث مقابله با سرقت باید همواره در دستور کار باشد.

به گزارش یزدفردا:رئیس کل دادگستری استان افزود: هم اکنون در موضوع سرقت به نرخ رشد ۴ درصدی رسیدیم و در کشور رتبه نهم را دارا هستیم اما هنوز بحث مقابله با سرقت جدی نشده است.

حجت الاسلام حمیدی گفت: در بحث سرقت سیم برق کارهای خوبی صورت گرفته و در شش ماهه امسال نسبت به سال گذشته ۷۱ درصد کاهش سرقت سیم برق داشتیم.

وی از طرح خوب جمع آوری سلاح‌های غیر مجاز خبر داد و افزود: این سلاح‌ها در سرقت مسلحانه تاثیر داشته و با همکاری دستگاه‌های مربوطه کارهای خوبی صورت گرفته و تاکنون ۱۵۰۰ قبض سلاح غیر مجاز جمع آوری شده است.

حجت الاسلام حمیدی همچنین موضوع پایش تصویری را در کاهش جرائم در سطح شهرها موثر دانست و گفت: اکنون ۷۰ سامانه پلاک خوان و پایش تصویری در دستور کار شهرداری است.

وی همچنین در بحث ساماندهی کارگاه‌های ضایعاتی هم افزود: این کارگاه‌ها در سرقت‌ها موثرندو بسیاری اموال سرقتی به این کارگاه‌ها منتقل می شود. 

رئیس کل دادگستری استان گفت: با اقدامات خوب از سال گذشته تاکنون ۲۱۲ کارگاه پلمپ شده است.

وی همچنین از گشت مشترک رضویون نیروی انتظامی و با همکاری بسیج خبر داد و گفت: این ظرفیت باید در استان تقویت شود که در پیشگیری از وقوع جرایم موثر است همچنین

رئیس کل دادگستری استان ساماندهی مراکز خرید و فروش اسناد دست دوم در فضای حقیقی و مجازی باید مورد توجه قرار گیرد که در پیشگیری از وقوع جرم موثر است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا